Fiecare român a dat comenzi online de cel puțin 500 euro, pe parcursul anului trecut, conform celui mai recent raport european pentru comerțul online. Cifrele arată că românii sunt printre cei mai mari clienți ai magazinelor online din Europa de Est și Centrală.
În total, românii au cheltuit peste 10 miliarde de euro, în 2023, iar anul acesta au fost cheltuiți deja cu aproape 2 miliarde de euro mai mult.
Românilor le place confortul, iar asta se vede și în modul în care fac cumpărături. Din pandemie, conaționalii s-au orientat către achizițiile din mediul virtual.
În 2019, doar 23% dintre români făceau cumpărături online, în timp ce anul acesta procentul a trecut de 50%. Cele mai cumpărate produse din mediul online sunt obiectele vestimentare, urmate de cosmetice și produse de îngrijire personală, iar pe locul al treilea sunt dispozitivele electronice.
Doar anul trecut vânzările au cumulat 10,6 miliarde de euro. Anul acesta specialiștii se așteaptă la o creștere substanțială a vânzărilor.
„Sectorul românesc de comerț electronic are a treia cea mai mare valoare a vânzărilor din Europa Centrală și de Est, după Polonia și Cehia. Anul acesta, datele ne arată că, până la jumătate a anului, vânzările contra ramburs, de exemplu, au atins pragul de 20 de miliarde de lei, cu mult peste anul trecut”, a precizat pentru Prima TV, Cristian Pelivan, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).
Rezultatele se văd și în cifra de afaceri a magazinelor care fac comerț online.
„Am preconizat la început de 2024 o creștere de până la 20% și în momentul de față suntem la o creștere de 17% categorie cu cel mai mare impact în vânzări de anul acesta sunt este, de fapt, categoria de telefoane mobile, urmată de categoria de electrocasnice mari, precum televizoare și monitoare”, a precizat pentru sursa citată Ionuț Rădulescu, manager marketplace.
Estimările specialiștilor arată o creștere de aproape 10% a vânzărilor online de bunuri și servicii, care – cel mai probabi – va duce la un total de peste 13 miliarde de euro până la finalul anului acesta. Motivul principal pentru care românii aleg să achiziționeze produse online este lipsa timpului.